4Lo6tkEvBVv3ZgCOiTpUbnOmMWU buatbest: Rusuhan Akibat Harga Minyak Petrol Naik 20 Sen


Klik Iklan Untuk Info



Tuesday, 3 September 2013

Rusuhan Akibat Harga Minyak Petrol Naik 20 Sen


Jom tengok rusuhan apa yang sebenarnya berlaku malam tadi akibat daripada kenaikan harga minyak RON 95 dari RM 1.90 ke RM 2.10 malam tadi..Kenaikan sebanyak RM 20 sen untuk harga minyak petrol iaitu yang pertama selepas PRU ke 13 lalu yang di umumkan oleh Dato Seri Najib semalam..Berikut merupakan gambar-gambar yang telah dikongsikan oleh orang ramai di media sosial..Harga minyak naik 3/9/2013.. 
Stesen-stesen minyak mulai sesak sebelum tengah malam tadi ekoran daripada orang ramai berebut-rebut untuk mengisi minyak petrol RON 95 sebelum harga baru dengan kenaikan sebanyak RM 20 sen ditetapkan selepas tengah malam tadi..




Rusuhan mulai tercetus selepas orang ramai berebut-rebut untuk mengisi petrol..Dalam kelam-kabut berebut untuk mengisi minyak mungkin ada kenderaan yang potong queue hingga menyebabkan kekecohan mulai meletus sehingga menjadi tidak terkawal..

Ada juga yang merosakkan pam-pam minyak kerana berang dengan dakwaan pengusaha stesen minyak yang dikatakan menyembunyikan bekalan petrol untuk dijual keesokan hari selepas harga baru yang dinaikkan ( 3/9/2013)..






Korang ni percaya je harga minyak naik..mana ada harga minyak naik 20 sen..? Cuba baca statement dari Utusan Online kat bawah ni..Fahami betul-betul tau..! Sekali lagi aku ulang, fahami betul-betul ok..



Kalau dah faham baca yang bawah ni pulak..

eh..dah naik pulak.. (muka buat-buat terkejut) 


Inilah dia jawapan mudah dari seorang menteri yang berjiwa rakyat..katanya orang kampung ada yang tidak berkereta..so, tak perlu risau tentang kenaikan harga minyak RON 95 ini (untungnya jadi orang kampung, tak perlu pakai kereta pun kan~) ..hehe..



Tapi macam mana pulak kalau orang kampung yang mempunyai kereta ye..? 





Tadi pergi isi minyak barulah percaya yang harga minyak kuning ( RON95 cap ayam) tu betul-betul naik..Ya, minyak naik lagi..Ini betul-betul dan bukannya cobaaannnn..Maklumlah kononnya nak merasionalisasikan subsidi agar jumlah hutang negara tidak semakin bertambah (ayat yang sama bila harga minyak naik)..hehe..

Sayanggg sangat-sangat kat BN..jangan marah noo~ ~


3 comments :

  1. Masa naik gaji dan bagi bonus kakitangan kerajaan terutamanya cikgu, kata kerajaan berkemampuan.bg BR1M pun kata kerajaan mampu.Kalau betul byk duit kenapa naik harga minyak?Nak tambah anggota polis untuk kawal gengster yg makin gila pun mcm x ada duit.Ni bukan kes tak ada duit, ni kes tak reti guna duit......Sepatutnya kawal harga minyak dan utamakan soal keselamatan negara.Tak payah naik gaji, bagi bonus dan BR1M pun tak apa.yang penting harga minyak tak naik dan kos sara hidup x naik sebab minyak mahal

    ReplyDelete
  2. bodoh korang ni, apa hak korang? subsidi yg bagi dah byk, mata wang ada tgok? ada korg nk beli brg malysia? krete je? xguna gak, bhn2 byk import, nk itu ini, tp korg xnk kuar duit, g luar ngara, tgok mcm mne.. benggong, pas janji mcm2, bila agong kata kena tunaikn, mne2? mca? melayu xkn sokong org yg pena pncung kple nenek moyang

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

exchange bloglist