Tuesday 18 September 2012

Ambulan Terbalik Tetapi Paramedik Sibuk Bergambar Pula..!


Ambulan ini terbalik lalu petugas paramedik yang tiba di tempat kejadian sibuk bergambar dengan "pose" menarik yang mungkin untuk diupload dalam facebook dan bukan merawat pesakit yang cedera dengan pegawai polis pula menjadi jurugambarnya ..! Mungkin sesuatu yang lucu bagi mereka..! haha..





Lazimnya mereka dikenali sebagai "profesional", tetapi kali ini imej itu terpaksa di buang kerana tugas sepatutnya untuk dilakukan itu diabaikan..

Ambulan itu terlibat dengan kemalangan jalanraya sebelum terbalik selepas melanggar sebuah lagi kenderaan lain ketika tergesa-gesa ke tempat lain selepas mendapat panggilan kecemasan 999 berdekatan dengan Hospital Pembury di Kent Ahad lalu..




Salah seorang saksi berkata, paramedik dan krew ambulan ketawa tidak berhenti-henti dan terus bergambar di tempat kejadian sedangkan ada seorang pesakit yang terlibat dengan kemalangan itu sedang dirawat di dalam kenderaan lain..

Berberapa pemandu yang melalui kawasan sekitar juga kelihatan marah dengan gelagat mereka yang tidak profesional kata seorang saksi..

Mujurlah ketika itu ambulan tersebut tidak membawa penumpang..!


3 comments:

  1. Very nice post and interesting to read .... I love visiting this blog.

    ReplyDelete
  2. Mungkin negara diaorang tak pernah ada ambulan terbalik kot!!!Negara kita? No komen...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...