Thursday 18 October 2012

Dolphin @ Ikan Lumba-lumba Ditemui Di Perairan Pulau Pinang


Sekumpulan dolphin ataupun dikenali sebagai ikan lumba-lumba telah ditemui di Pulau Pinang..Dolphin tersebut boleh dilihat dengan jelas sedang berenang-renang berhampiran jambatan kedua Pulau Pinang..Ikan lumba-lumba tersebut berjaya dirakamkan oleh seorang wanita yang sedang menaiki bot berhampiran jambatan tersebut beberapa hari lepas..


Sebuah klip video pendek menunjukkan sekumpulan ikan lumba-lumba / dolphin berenang di luar pantai berhampiran jambatan kedua Pulau Pinang telah dimuat naik di Facebook oleh seorang pengguna dan ia telah dikongsi di laman rangkaian blog dan sosial..

Kerajaan negeri Pulau Pinang juga ada memainkan klip video pendek, yang telah ditangkap beberapa hari lalu, pada permulaan sidang akhbar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng..Beliau menambah kehadiran ikan lumba-lumba yang berenang di perairan Pulau Pinang menandakan bahawa perairan Pulau Pinang cukup bersih untuk menarik ikanlumba-lumba / dolphin tersebut yang suka bermain..

"Kita tidak tahu berapa banyak ikan lumba-lumba ada di sini sebelum ini dan kita tidak tahu berapa banyak terdapat sekarang kerana tiada penyelidikan yang betul dilakukan," katanya.

"Kami hanya mahu untuk memulakan sidang akhbar dengan klip pendek ini ikan lumba-lumba berenang di laut berhampiran jambatan kedua kami," kata Lim Guan Eng..

Persatuan Pencinta Alam Malaysia cawangan Pulau Pinang melalui penasihatnya Kanda Kumar, ia bukan luar biasa untuk melihat ikan lumba-lumba berenang di luar pantai Pulau Pinang katanya..


Klik sini untuk video You Tube Dolphin Found In Pulau Pinang


Yahoo


7 comments:

  1. wa menarik ni kalau betul

    ReplyDelete
  2. hehe, kt Malaysia pun da ada ikan lumba-lumba

    ReplyDelete
  3. la bru nk tahuuu hehehe xpa la ...pakjoe p mancing setiap jummat kt bawah jambatan pulau pinag selalu nampak sampai jemu dh tgk hehehe

    ReplyDelete
  4. bah..hehe..best tu diliat..:)

    ReplyDelete
  5. datang melawat malaysia kot, sempena cuti2 malaysia, ahaks

    ReplyDelete
  6. wahh nad selalu lalu jambatan ni, tak perasan pulak ;p hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...