Wednesday 31 October 2012

Kapal Layar Gergasi Steve Jobs


Steve Jobs dikatakan membina sebuah kapal layar yang bercirikan produk ciptaan beliau sendiri iaitu Apple sebelum kematianya..Akhirnya kapal Zuhrah yang diimpikannya itu telah berjaya disiapkan dan dipertontonkan kepada orang ramai selepas kematiannya..




 Pengasas " Apple " mendiang Steve Jobs

Kapal layar tersebut dinamakan sebagai Zuhrah dimana telah dibina oleh Boatbuilders Feadship yang bertempat di Belanda dan semua dekorasi dalamannya pula telah direka oleh Philippe Starck..

Bahagian luarannya diperbuat daripada aluminium supaya lebih ringan daripada kapal layar biasa yang lain. Bahagian kawalan kapal pula menggunakan tujuh buah iMac bersaiz 27 inci malah cermin tingkap kabin yang dibina daripada siling terus ke lantai diinspirasikan oleh Steve Jobs hasil daripada Apple Store ciptaan beliau sendiri...

Kapal layar itu bagaimanapun hanya dapat dilihat melalui imej luarannya sahaja yang berukuran 230 hingga 260 kaki panjang yang dirakam untuk tontonan umum..

Seluruh ahli keluarga mendiang Steve Jobs dilaporkan akan menghadiri pelancaran rasmi kapal layar itu di Belanda, dan memberikan ucapan terima kasih kepada semua orang yang bekerja menyiapkan kapal tersebut..

Steve Jobs meninggal dunia pada 5 Oktober 2011 ketika berumur 56 tahun..


3 comments:

  1. em...last2 dia juga yg x sempat naik

    ReplyDelete
  2. benar^ luar biasa, kapal yang sangat mantap
    terima kasih sudah berbagi
    ditunggu kunjungan baliknya sobat

    ReplyDelete
  3. jom clik tabungku ;) i click ur tabung ;)
    http://jijatudung.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...