4Lo6tkEvBVv3ZgCOiTpUbnOmMWU buatbest: Penduduk negara India buang air mana?


Klik Iklan Untuk Info



Saturday, 28 July 2012

Penduduk negara India buang air mana?


Di India kesempitan hidup membuatkan ramai penduduknya tidak mempunyai rumah. Jika mempunyai rumah sekalipun belum tentu mempunyai tandas di rumah tersebut..! Populasi yang semakin meningkat saban tahun menyaksiakan India menduduki tangga kedua sebagai negara yang mempunyai kepadatan penduduk yang tinggi selepas negara China. Jangan terkejut sekiranya masyarakat disana membuang air dimana-mana tempat sahaja. Tapi dimana ya agaknya? teruskan membaca..



Pekerja perkhidmatan keretapi India sedang memeriksa landasan keretapi 


Ya, kabanyakan penduduk India membuang air di landasan keretapi kerana mereka tidak mempunyai tandas..Menteri Pembangunan Luar Bandar India, Jairam Ramesh telah mencadangkan projek bernilai RM411.35 juta untuk membersihkan landasan keretapi di negara tersebut kerana menganggapnya sebagai tandas terbesar didunia lapor akhbar Times of India semalam..


Perkara yang memalukan ini menyebabkan beliau mengarahkan sebanyak RM88.59 juta lagi peruntukan untuk menyediakan 100,000 tandas mesara alam di setiap kampung bagi mengelakkan kejadian seperti ini berlaku lagi. Selain dari menyatakan perkara ini sangat memalukan dan mendukacitakan, beliau juga sangat marah tentang perkara ini. 



Cuba bayangkan setiap hari 11 juta orang menggunakan perkhidmatan keretapi di India dan terdapat 130 juta isi rumah yang tidak mempunyai tandas sendiri..! sendiri mau ingatlah~



p/s: bila anda ke India, jangan sesekali berjalan dilandasan keretapi mahupun di tepi-tepi pantai..



7 comments :

  1. perhh.. dah tak nampak dimana kereta api itu...

    ReplyDelete
  2. hahaha sapa2 yg dah pegi India....taulah macam mana depa melepaskan hajat.

    ReplyDelete
  3. terbaik lah negara ini..patut tanah diorang subur jew...dah ada baja organik rupanya .tanam cili leh tumbuh lebat ni..


    http://sayataufiqil.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Buatbest top beritanya.

    Salam kenal
    TambelanBlog.com

    ReplyDelete
  5. Wah... parah juga ni kondisinya.

    ReplyDelete
  6. nasib la sape nak gi belajar kat india tu haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

exchange bloglist