Sunday 30 December 2012

Kapal Terbang Terhempas Atas Lebuhraya


Sebuah kapal terbang pecah kepada tiga bahagian selepas terlajak keluar daripada landasan lalu terhempas diatas sebuah lebuhraya sehingga menyebabkan ia pecah kepada tiga bahagian..Beberapa orang disahkan mati di tempat kejadian..





"Pesawat itu berpecah kepada tiga bahagian," Yelena Krylova, ketua jurucakap bagi lapangan terbang, katanya dalam satu komen televisyen..

Pesawat dikatakan terlajak lalu terhempas berhampiran sebuah lebuhraya di Moscow akibat kegagalan pilot untuk mengawal pesawat terbang tersebut..

Seorang jurucakap perkhidmatan kecemasan berkata empat orang meninggal dunia akibat kecederaan dan empat yang lain dirawat di hospital..Polis berkata orang 12 krew berada di atas kapal terbang, tetapi tiada penumpang..

"Kami melihat bagaimana pesawat itu terbabas dari landasan...Beberapa bahagian terputus menyebabkan seorang lelaki jatuh keluar dari kapal terbang tersebut," kata seorang saksi, yang memberikan namanya sebagai Alexei.."Kami membantu membawa dia masuk ke dalam bas mini untuk dibawa ke hospital."..

Seorang saksi memberitahu beliau sempat menarik keluar empat orang keluar dari bangkai kapat terbang terhempas itu selepas beliau tiba di tempat kejadian sebelum pekerja perkhidmatan kecemasan tiba.."Kita tidak boleh mengeluarkan juruterbang daripada kokpit, kita melihat melihat banyak darah.."

Artikel Berkaitan: Kerana Pilot Sakit, Kapal Terbang Didaratkan Penumpang Sendiri !

Penyiasat Rusia berkata siasatan awal menunjukkan kesilapan juruterbang sebagai punca kemalangan kepal terbang tersebut..Pesawat Tu-204 dikatakan merupakansebuah pesawat yang direka ketika era Soviet yang telah dihasilkan di pertengahan 1990-an tetapi kini tidak lagi dikeluarkan..



-guardian/co/uk-



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...