Thursday 20 December 2012

Menyayat Hati: 6 Jam Anjing Ini Berdiri Disisi Pasangannya Yang Mati Dilanggar Kereta


Dia berdiri selama enam jam berhampiran pasangannya yang mati itu sambil cuba untuk memulihkan pasangannya (anjing) yang mati itu dengan cuba menolak dan menjilat..Situasi menyayat hati seekor anjing yang sanggup menunggu seekor lagi anjing selama 6 jam yang telah mati dilanggar kereta..


Anjing tersebut dilihat sangat setia menunggu pasangannya yang dikatakan mati dilanggar kereta di jalanraya yang sesak itu..6 jam masa yang diambil oleh anjing tersebut untuk menunggu pasangannya yang mati untuk bagun semula..Bagaimanapun anjing tersebut hampa kerana pasangannya itu tidak bangun setelah dilanggar..

Apabila penat, dia berehat di sebelah anjing yang mati itu tetapi terpaksa mengelak lalulintas trafik yang memandu laju di sebatang jalan raya di Zhangzhou, China..

Seorang peniaga, Xiao Wu berkata: "Anjing tersebut cuba menolak anjing yang telah mati itu beberapa kali, dia cuba untuk membangunkan pasangannya itu..Ia sangat menyentuh perasaan.."

Xiao turut menambah, anjing tersebut sering dilihat di kawasan itu baru-baru ini.."Mereka sentiasa bersama-sama, bermain dan ber'cinta' "..


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...