Monday 18 February 2013

Jalan Jammed Teruk Kerana 14 Buah Lampu Isyarat Ni


Sebanyak 14 buah traffic light di sebuah simpang empat ini mengundang mesalah kepada pemandu kerana mereka terpaksa melintasi persimpangan tapi tidak tahu untuk mengikut lampu isyarat yang mana satu sehingga mengakibatkan jalan jammed teruk..!



Lebih sepuluh ribu pelancong di sebuah taman di Chongqing, China Ahad minggu lepas terpaksa memandu di persimpangan empat hala dengan 14 lampu isyarat, yang mana setiap lampu isyarat itu berkelip berbeza mengakibatkan jalan jem teruk..

Traffic light ini telah mengelirukan penduduk tempatan sejak Mei tahun lalu lagi..Dilaporkan bahawa lampu isyarat yang diletakkan di simpat empat tersebut hanyalah untuk hiasan semata-mata bagi "mencantikkan" persimpangan itu!

"Ia kelihatan sangat cantik pada waktu malam tetapi pemandu hanya perlu mengabaikan lampu isyarat tersebut.." kata seorang pegawai traffik..

p/s: Sengal, buat semak jalan  je letak banyak-banyak lampu isyarat kat simpang empat tu sampai jammed..Kononnya untuk hiasan..LoL..



1 comment:

  1. klo diperhatikan betul2 tak nmpak mcm jammed pun..huhu..dan bukan disebabkan lampu isyarat tu sebab kalo pic kedua tu dorang macam parking kenderaan je..cuba perhatikan kedudukan setiap kenderaan dan orang yang lalu lalang tu..macam pelik pun ade..takkan tengah2 jammed pun ade orang nak turun dan tinggalkan kenderaan mereka..klau perasan lah..huhu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...