4Lo6tkEvBVv3ZgCOiTpUbnOmMWU buatbest: Kasihan..Anjing Ini Kehilangan Kaki Hadapannya


Klik Iklan Untuk Info



Tuesday, 14 August 2012

Kasihan..Anjing Ini Kehilangan Kaki Hadapannya


Anjing ini terpaksa belajar untuk bergerak menggunakan kaki belakangnya sahaja selepas kedua-dua kaki depannya terpaksa dipotong kerana hancur selepas dia terjatuh dari tingkat tiga sebuah bangunan..





Anjing ini dikatakan terjatuh dari tingkap rumah tuannya dan terhempas di permukaan keras di rumah tersebut..Dia kemudiaannya dibiarkan di permukaan panas tersebut sehingga menyebabkan kakinya yang hancur itu terbakar..

Paling menyedihkan apabila anjing ini tidak dirawat selepas terjatuh dan hanya dirawat selepas sebulan kejadian tersebut.. Hal ini menyebabkan proses untuk menyelaraskan semula tulang kakinya teramat sukar dan berisiko tinggi..

Persatuan Penyayang Del Norte di California telah mengambl insiatif dengan merawat dan menjaga anjing berusia enam bulan ini baru-baru ini..

Anjing tersebut kini terpaksa memulakan hidup baru dengan belajar berjalan seperti manusia sebelum dia dibekalkan dengan roda yang dipasang di kaki hadapannya untuk memudahkan pergerakannya sementara menunggu jahitannya sembuh ..



AFP

9 comments :

  1. nice post :)
    ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

    ReplyDelete
  2. kesiannye..walaupun muke dia tak comel,tp terkesian lah pulak rasenye.heemm

    ReplyDelete
  3. kesiannya..btw kucing kat rumah macha baru jer hilang td pagi. risau ibunya. langsung taknak makan. adeh..

    ReplyDelete
  4. kesian gak..walaupun muka tak comel jadi cam kucing yg malaysianya tuh kena potong kaki depan.. :(

    ReplyDelete
  5. Hihi...dah macam dinasor la pulak..

    ReplyDelete
  6. masih panjang umur makluk Allah ni. cukup gigih anjing ni

    ReplyDelete
  7. kesiannya T_T
    tapi nampak pelik jer anjing nie

    ReplyDelete
  8. kesian, tapi dia makhluk allah, comel sekali dia, mcm iyo gak, tuannya mmg tak guna biarkan dia tanpa dirawat, semoga tuannya mengalami nasib yg sama aminnnnn

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

exchange bloglist