Tuesday 11 September 2012

Rekod Dunia Anjing Tergemuk


Anjing ini mempunyai berat badan berlebihan dan disahkan sebagai pemegang rekod dunia anjing Dachshund tergemuk..Beratnya dua kali ganda daripada purata saiz asal seekor anjing yang sama baka sepertinya..Obesiti berlebihan yang dihidapi oleh anjing ini boleh membunuhnya..



Cik Nora Vanetta, dari Portland di Oregon, Amerika Syarikat mempunyai ijazah dalam bidang Sains Haiwan dan seorang veterinar telah mendapat berita tentang anjing gemuk yang menghidap obesiti berlebihan ini dan berjanji akan membantu mengurangkan berat badan binatang ini..



Kerana berat yang berlebihan, anjing ini tidak mampu keluar dari rumah untuk menjalani latihan..Walaubagaimanapun Cik Vanetta terpaksa melakukan untuk diet khas dan hidroterapi dalam usaha untuk mengurangkan berat badan berlebihan anjing tergemuk yang memegang rekod dunia buat masa ini..



Cik Nora Vanetta juga telah menubuhkan sebuah page PAYPAL bagi menggalakkan orang ramai menderma untuk penjagaan kesihatan anjing tergemuk ini secara berterusan bagi mengurangkan obesiti berlebihan yang dihadapi oleh anjing ini..

'Tetapi kami amat teruja untuk membantu dan menolongnya, dan kini dia bergerak dengan kehidupan barunya.' katanya..

The Sun

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...