Thursday 25 April 2013

Inilah Rupa Burger McD Yang Disimpan Sejak 14 Tahun Lalu


Inilah rupa sebiji burger Mc Donalds fast food yang telah disimpan oleh seorang lelaki sejak sekian lamanya..Dilaporkan dia telah menyimpan beger McD tersebut sejak 14 tahun lalu..! Jom tengok rupa burger tersebut..







Lelaki yang bernama David Whipple ini telah membeli burger tersebut di sebuah cawangan Mc Donalds di Utah, Amerika Syarikat menyatakan bahawa di telah menyimpan makanan segera McD tersebut sejak dari tahun 1999 lagi..

Kejadian tersebut yang berlaku secara tidak langsung apabila dia memang berniat untuk menyimpan buger tersebut selama 2 bulan untuk membuktikan bahawa makanan segera sememangnya mempunyai pengawet..Niat untuk menunjukkan kepada rakan-rakannya itu bagaimanapun tidak berlaku selepas dia terlupa tentang burger McD itu..

Setelah 2 tahun berlalu dia terjumpa semula dengan buger yang disimpannya itu..Apa yang anehnya, burger tersebut masih lagi kelihatan sempurna seperti sejak mula dibeli dan tiada kesan kerosakan seperti ditumbuhi kulat dan sebagainya..!

Dia terus menyimpan semula burger tersebut....dan selepas 14 tahun berlalu burger yang dibelinya suatu ketika dahulu itu masih lagi tetap seperti baru dibeli..Turut disimpan adalah resit bukti pembelian buger McD tersebut..

Dia turut menyatakan, "burger tersebut adalah satu contoh yang bagus apa yang berlaku sekiranya (keburukan) makan makanan segera untuk dilihat oleh anak-anak saya dan kenapa pentingnya makan makanan secara sihat.." ujarnya..Oh tidak..!




2 comments:

  1. ooo...lamanya, masih elok..kan dah terbukti heee

    ReplyDelete
  2. baru nak beli MCD dah tak jadi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...